maandag 7 oktober 2013

Beroemd bezoek

Voorjaar 2011



Zaterdag gingen onze drie kinderen skiën, in haar geval snowboarden, en dat doen ze tegenwoordig zonder ouderlijke begeleiding. Snowboarden kunnen Franka en ik al helemaal niet en volgens de jongens is het zinloos om met hen mee te gaan, want zij gaan te hard. Denken ze, en ik ga niet proberen hen te laten inzien dat zij zich mogelijk vergissen, dat lijkt me beter voor mijn gezondheid. 
Tot vorig jaar zaten zij gedrieën op de club en ook dat ging zonder ouderlijke interventie, mét skileraar, dus. Dus was ik tijdens het wegbrengen aan een eindeloos exposé bezig over de voorrangsregels op de piste (volgens Suus vlogen de jongens als onverantwoordelijke gekken naar beneden) want het zou druk worden die dag.
U raadt de afloop waarschijnlijk al. Druk werd het inderdaad. Op zeker moment werd ik gebeld door Suus, of ik haar wilde komen ophalen, want gevallen. De toedracht had iets te maken met een onverwachte opeenhoping van vele matige skiërs en een te heftige poging snelheid te verminderen én tegelijkertijd iemand te ontwijken.
Ik zeg natuurlijk niet dat mijn avant-ski-uitleg daarvoor juist was bedoeld. Dan zou ik zo’n ouder lijken die zegt: “Ik had je toch gewáárschuwd!!!!”En wij ouders van tegenwoordig willen van alles, maar  geassocieerd worden met een overspannen en –bezorgde (schoon)moeder dan weer niet.
Ik zal de rest van het verhaal korter houden dan dat het in werkelijkheid duurde. 
De foto, inmiddels bovenstaand, werd vier dagen na het gebeurde genomen in het kinderziekenhuis  in Barcelona. En hoewel de afstand tot Barcelona ruim 250 voor de helft bochtige kilometers bedraagt, die met een gebroken en uit de komme arm niet prettig aanvoelen, heeft toch ook dit nadeel weer zijn voordeel.

De échte Barcelonese koning Melchior (van de Driekoningen), zijn échte hulp en een hele stoet andere lokale Catalaanse grootheden verdrongen zich rond haar bed en dat van vele andere zieke kindertjes.

Kijk maar eens naar de blik van Tim (rechts) die was al die fotosessies al lang zat. De FC Barcelona speler Rafaël Marquez mag dus blíj zijn dat hem de eer wordt gegund samen met Suus te worden gepubliceerd.

Terug naar de website

Geen opmerkingen:

Een reactie posten