woensdag 8 januari 2014

Koffietijd

Voor de derde opeenvolgende dag ben ik nu bezig met het versturen van het briefje om onze oud-klanten hun medewerking te vragen door het opsturen van foto's bestemd voor het opleuken van onze website. Daar krijg ik leuke reacties op, daar begint het al mee. Hieronder bijvoorbeeld een foto van Hans Lemmen. 


Ik ben een gewoontedier. Sta op, werk mijn openstaande WordFeud-partijtjes bij, breng om 08.10 onze oudste zoon naar de schoolbus, kom thuis, zet de computer aan en verstuur een batch van ongeveer 100 email-adressen. Niet meer, omdat toen ik vorige week probeerde alle adressen achter elkaar te versturen mijn beide e-mail-accounts uit de lucht werden gehaald. Omdat de dames & heren van respectievelijk Microsoft en Google het vermoeden hadden dat mijn locatie was gehackt en voor onwelgevoegelijke toepassingen werd misbruikt. Teveel onbestelbare adressen, teveel tegelijk. Daar ben je mooi klaar mee, want dat moest allemaal weer worden goedgepraat.

Na deze interessante ervaring heb ik eerst maar eens alle @wanadoo en @orange extensies vervangen door @online. Verder de puntjes en de haakjes ( .nl. en .com) ) die met het copypasten waren blijven plakken handmatig verwijderd. Onderweg nog een paar eerder gemiste doublures gedeleted, je bent weer even van de straat!
Na het versturen wacht ik een paar minuten. Er komen alsnog een aantal onbestelbare terug. Mensen blijken toch een enkele keer veranderlijk. Die haal ik uit de lijst, door ervaring wijzer geworden. Wie weet ga ik komende Kerst ineens allemaal Nieuwjaarskaarten versturen? Lig ik weer een dag plat. 

Gedurende de dag komen er af en toe unsubscribe mailtjes binnen. Die haal ik ook uit de lijst, beloofd is beloofd. Hoewel die mailing daarvoor niet echt bedoeld was, wekt het wel in hoge mate mijn nieuwsgierigheid wie ons wil unsubscriben. Dus ik zoek het gearchiveerde mail-verkeer er even bij. Daar vallen nog geen harde conclusies aan te verbinden. Eén keer dacht ik: Wat doet zij nou? Bleek zij nog een niet-unsubscribed mailadres over te hebben. En haar partner ook. Dus die hebben ons (nog) niet in de ban gedaan, waren aan het opruimen.
De overigen zijn op één na mensen die hier helemaal nooit geweest waren. Omdat ze een hond hadden bijvoorbeeld. Nu ik erover nadenk: Diegenen die toen zeiden dat het bij nader inzien niet in het schema paste en nu niks meer van ons willen horen zijn wel stemmers met de voetenEigenlijk zou ik die moeten benaderen met een bij-nader-inzien-niet-geboekte-klant-enquête. Want wegblijvers zijn in zekere zin belangrijker dan klanten! Het zou kunnen, want ik heb hun adressen wel verwijderd, maar alleen uit de schaduwlijst............
De rest van de dag ben ik, gisteren en eergisteren in elk geval, druk in de weer met het verwerken van de toegezonden foto's inclusief gezellig post-klant contact, een beetje aan mijn blogs schrijven, mijn werk als commentator internationaal voor een internet-krantje inleveren én af en toe kijken of die brief die ik 's ochtends heb gepost ook wordt gelezen. 

Dat kan ik nl. zien, want Blogger heeft een stats-functie. Zo weet ik dat nu, 16 januari 2014 om 11.37 niemand de links in dat briefje aan het bekijken is. Maar dat wordt straks, rond lunchtijd weer anders. Hoe ik dat weet? Kijk maar even mee. 
Grafiek van Blogger-paginaweergaven

Dit is het patroon van dag 1: De gevolgen van het versturen van de eerste  batch. Dag 2 had een vrijwel identiek verloop. Een paar mensen openen hun mail even bij aankomst op het werk en klikken de links aan. Koffietijd lijkt geen afzonderingsmoment te zijn. Alledrie (vandaag ook) de dagen waren er nul bezoekers rond 11 uur. Dat trekt aan rond 12 uur, culmineert om 13 en daarna gaat iedereen weer een paar uur aan het werk. Aan het eind van de dag is er weer een sub-piek (3e categorie zo'n beetje, in wielertermen gesproken) rond 4/.5 uur. Daarna worden de piepers geschild en gegeten. Een 3e categorie na het journaal en nog wat heuveltjes die niet meetellen voor het bergklassement in de avonduren. 

Niet alleen ik ben een gewoontedier, als ik dit zo bekijk. 

PS Ik plaatste deze om 11.55. Keek naar de Stats en ja hoor, er zijn er al weer 6 stiekem met de privé-mail bezig!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten